Alla inlägg under september 2013

Av ingen-spegelbild-utan-siffror - 14 september 2013 14:59

Tanken var ett pass på friskis idag, men det blir inte av. Orkar inte ta bussen in till stan och träffa andra människor. Det blir en PW+ en kort spurttränings runda senare ikväll, kommer inte bli nöjd, det är alldeles för lite träning för att jag ska kunna känna mig det minsta tillfreds med mig själv. 

Och idag var det inte lika trevliga siffror på vågen, men det sporrar mig nästan bara ännu mer till att träna järnet imorgon.

Då står kampsportsträning på schemat. Har även bestämt mig för att skjuta upp nästa möte på ätstörningsmottagningen, klarar inte av att hantera hur min kropp ser ut just nu, sista jag var där höll jag på att bryta ned helt. Jag har aldrig gråtit under ett möte, aldrig. Men kan lova att det ofta är nära och när jag gått hem har tårarna armbågat sig fram. 


Brukar krypa ihop i ett hörn av duschen bara sitta där och låta varmvattnet spola över mig och skölja bort alla känslor, dra med tårarna ned i golvbrunnen. Ta bort lite av den smutsiga känslan. Det är nästan bara sådan hära gånger som jag duschar i varmt vatten, annars drar jag på högsta kylan och huttrar mig igenom det- varenda extra kalori som förbränns när kroppen ska försöka hålla värmen är bra.


Nu ska jag plugga lite, sen blir det ut på den där PWen.

Av ingen-spegelbild-utan-siffror - 13 september 2013 18:20

Nu är det tungt och jag vet inte vart jag ska ta vägen... Igår kändes allt ganska bra och jag var på god väg. Idag stapplar jag, vill träna bort all äcklig mat jag fått i mig men mina ben gör så ont att det inte är någon idé. Idag ger jag upp, imorgon får bli nya tag med både mat och träning, måste lägga på ett kol nu oom jag ska hinna till gå ned x kilo till mitt mål på Måndag...

Av ingen-spegelbild-utan-siffror - 12 september 2013 11:32

Jag bestämde mig för en ny start och det knallar på, har varit så besviken på mig själv när jag är sååå nära mitt första vikt mål och sedan "hetsäter"- iallafall i mina ögon. Och så är man tillbaka nästan från start usch!

Men den här veckan har gått bra, riktigt bra och jag känner mig okej så här långt, -2kg sedan Tisdag, endast 3kg kvar innan jag är tillbaka på mitt första del mål igen. :)


Min kropp fick något fnatt för en månad sedan när jag bodde borta och jobbade/tränade halva dagarna och lyckades äta tre små mål varje dag på bestämda tider. Vikten sköt i höjden och lade sig sedan bestämt kvar på en siffra. Men när jag kom hem började den gå ned och balansera upp sig lite igen. Sådant skrämmer mig otroligt och gör det grymt svårt att tro på vad de på mottagningen säger om att vikten kommer att stabilisera sig efter ett tag om jag börjar äta ordentligt på fasta tider igen. No way! såg ju hur det gick och det jag åt då skulle de aldrig sett som en riktigt måltid ens, trots det sköt vikten i höjden... Min kropp är helt konstig. :(


Men den här gången ska det jag klara det, vill inte vara så här tjock...

Av ingen-spegelbild-utan-siffror - 10 september 2013 17:02

Idag och igår, vart det ingen träning alls. Ångesten har vart hög och jag har mått riktigt dåligt. 

Men efter mycket om och men imorse tog jag mig in till stan för mötet på ätstörningsmottagningen. Var super nervös, kände mig tjock och äcklig pga den missade träningen. Vägrade väga mig, vågade inte. Men fick blodtrycket taget och så. Konstigt nog har jag högt blodtryck? vilker jag inte riktigt vet anledningen till, uppenbarligen borde det vara lågt, men min dumma kropp har inte fattat det och hittar andra sätt att demostrera sitt missnöje på.

Utöver blodtrycket har ajg hjärtrusningar och blir extrem trött av det. Vill fungera, vill tro att det beror på dålig kondition, men det går inte ihop sig med tiden jag spenderar på träning.


Kämpar, tar nya tag, ramlar och ställer mig upp igen.

Imorogon är en ny dag. Inatt blir det att plugga ifatt det jag missat i skolan under veckan, så att jag kan lämna in det imorgon...

Av ingen-spegelbild-utan-siffror - 8 september 2013 16:41

Förlåt!

Vet att jag inte har skrivit några uppdateringar på senaste tiden och inte heller har jag lagt upp några bilder på hur hemsk jag ser ut just nu... Det är så mycket fett som måste bort och jag skäms att jag låtit mig själv komma upp till den vikt jag är på nu. Den ska ned och jag jobbar för det, hårdare än på mycket länge. 

#Gymkort är inköpt iallafall, i förra veckan :) Det känns toppen, har redan använt det mycket flitigt och mer kommer det bli den kommande veckan.


Och skolan. Vad ska jag säga? jag älskar skolan, tycker om att lära mig nya saker och anser det viktigt att vara allmänbildad eller åtminstone jobba för att bli det. Men det går #tufft just nu & har svårt att hänga med på lektionerna, turligt nog har jag redan #betyg i två av kurserna, betyg som inte behövs läsas upp. Utan läser det enbart för att det är bra repititon och rolliga ämnen. Det är ett #tidsfördriv för att försöka hålla mitt huvud focuserat på något annat än mat, träning och vikt. Samt att ge mig lite mer tid till att fundera över vad jag vill med mitt liv.

Att plugga med huvud och kropp som ständigt är trötta, det är ingen höjdare. Men bara jag går ned lite mer i vikt så kommer det bli enklare. Då slipper mina ben släpa omkring på en lika tung fettklump som den gör nu, förstår att kroppen blir trött.

Jag #kämpar på, åt vilket håll vet jag inte riktigt, är kluven.

Ska försöka updatera bättre igen.. 



Presentation

IE, 19år.

Nyfiken, envis, blyg, driven, träd, katter, skriva, färger, kaffe & Té älskare.

(Träningsnarkoman, ångest, depression, ätstörning.)

"Tillfrisknande är en process, inte perfektion." -Kati Morton

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards